Total Diz Protezi

Total Diz Protezi

Total diz protezi, aşınmış eklem yüzeyini ağrısız eklem hareketi için tasarlanmış metal ve polietilenden yapılmış özel bir parça ile kaplayarak yapay bir eklem oluşturmaktır. Diz eklem protezleri ilk olarak 1968 yılında kullanıldı ve cerrahi teknoloji, malzeme ve tasarımdaki gelişmeler nedeniyle geliştirildi ve şimdi daha başarılı bir tedavi yöntemi haline geldi.

Total diz protezi kimin için uygundur?

Dinlenme, ilaçlar, fizik tedavi, baston kullanımı ve eklem içi enjeksiyonlar gibi tedavi yöntemleri kullanılmasına rağmen, diz ağrısını kontrol edemeyen hastalar için total diz protezleri hala uygundur ve yürüme ve merdiven çıkma gibi günlük aktiviteler etkilenmektedir. Ciddi şekilde kısıtlanmış ve ciddi şekilde hasar görmüş kıkırdak. Hastalar en iyi 60 ila 80 yaş arasındadır, ancak romatoid artrit ve osteonekroz gibi bazı özel durumlarda, daha erken yaşta protez yapmak da mümkündür.

Total diz protezi nasıl yapılır?

Uygun anesteziden sonra diz eklemi diz önünde bir kesi yapılarak düzleştirilebilir. Birbirleriyle temas halinde olan üç kemiğin (femur, tibia ve kemik) aşınmış kıkırdak dokusu ince bir kemikle birlikte kesilir ve daha sonra uygun bir boyut protezi hazırlamak için bir çimento malzemesi (polimetil metakrilat) kullanılır. Yüzeye tutturun.

Bu nedenle, metal ve plastikten yapılmış parçalar derz yüzeyinde yeniden kaplanır. Operasyon 1-2 saat sürer. Postoperatif ağrı kontrolü için epidural (bel üzerinde) veya intravenöz ilaç pompası kullanılır. Ertesi gün, diz egzersizi başlatın ve yardım alın. Odada ve koridorda rahatça yürüyebildiğiniz zaman hastaneden ayrılabilirsiniz. Her hastanın durumu büyük ölçüde değişmekle birlikte, bu süre 3 ila 7 gün arasında olabilir.

Total diz protezi ameliyatı sonrası ne beklemeliyim?

Toplam diz protezi hastalarının% 90’ından fazlasında, diz eklem ağrısı önemli ölçüde azalır ve günlük yaşam aktiviteleri (yürüme / merdiven çıkma gibi) önemli ölçüde iyileşir. Hastaneden ayrıldığınızda, destekle eve girme şansınız olacak. Ağrınız önemli ölçüde iyileşti ve her hastanın ayrı sokaklara çıkma durumu farklı, ancak 4 ila 8 hafta sürüyor. Total diz protezinden sonra koşu, zıplama ve ağır çalışma gerektiren sporlar için uygun değildir, bu tür aktiviteler protezin ömrünü kısaltır. Yürüme, golf oynama, yüzme gibi kompulsif olmayan sporlar yapabilir. Sürüş sorunu yok.

Ameliyat sırasında bacağınızda bulunan ve diz protezinin ömrünü uzatacak bükülmeleri ve deformiteleri düzeltin.

Korunmasız hastalarda, toplam diz protezinden sonra beklenen diz hareketi aşağıdaki videoda gösterilmiştir.

Bununla birlikte, bu hareket aralığı, özellikle aşırı kilolu hastalarda nispeten küçüktür. Ortalama hareket aralığı yaklaşık 115 derecedir, bu nedenle diz değiştirildikten sonra yere çömelmek veya dua etmek genellikle imkansızdır. Diz ekleminin hareket aralığını artıracak teknolojiler ve tasarımlar son yıllarda benimsenmiş olsa da, hastaların ayak eklemlerinin altına oturması ve diz eklem protezinin uzun süreli hayatta kalmasını sağlamak için oturması uygun olmayabilir.

Total diz protezi sonrası manyetik rezonans görüntülemesi (MR) yapılabilir mi?

Modern diz diz protezlerinin çoğu krom-kobalt alaşımından (MR ile uyumlu bir metal) yapılmıştır. Diz yakınındaki bölgedeki doku gösterilemese de, diğer bölgelerde MR ile ilgili bir sorun yoktur. 1990’dan önce bir diz protezi taktıysanız, MR uyumluluğu için marka veya metal alaşımı hakkında doktorunuza danışmalısınız.

Total diz protezinin bir ömrü var mıdır?

Egzersiz sırasında oluşan sürtünme nedeniyle, tüm diz protezini oluşturan metal ve plastik bileşenler zamanla yıpranır. Diz protezinin çeşitli kısımları, bağlı olduğu kemikten ayrılabilir ve gevşeyebilir ve çok küçük olan kolayca giyilen metal ve plastik parçalara maruz kalabilir. Uygun cerrahi teknikler ve modern protez tasarımları kullanılarak yapılan diz protezlerinin ömrü günümüzde 15-20 yıla çıkarılmıştır.

Diz protezi ameliyatından sonra hangi komplikasyonlar görülebilir?

Total diz protezi sonrası ciddi komplikasyon insidansı çok düşüktür. En yaygın sorun, bacaklardaki yavaş kan akışının neden olduğu bir kan pıhtısıdır (derin ven trombozu). Bunu önlemek için, ameliyattan sonra koruyucu tedavi için kan inceltici ilaçlar kullanılır. Gerekirse, tedavi 20 güne uzatılabilir. Diz egzersizlerine başlamak ve ameliyattan sonra erken yürümek ve hareketten kaçınmak bu riski azaltacaktır.

Total diz replasmanından sonra, enfeksiyon (yani protezin iltihabı)% 0.1 ile% 2 arasındadır. Vücudun diğer bölgelerindeki enfeksiyonlar (örneğin idrar yolu, dişler), diyabet ve diğer kronik hastalıkların varlığı bu riski artırabilir. Ameliyattan önce, vücudun diğer bölgelerinde meydana gelebilecek enfeksiyonlar tedavi edilmelidir. Ameliyat sırasında profilaktik antibiyotik tedavisi ve ameliyat sırasında enfeksiyon riskini azaltmak için özel önleyici tedbirler. Diz protezi boyunca enfeksiyon meydana gelirse, ameliyatı tekrarlamak, protezi ve antibiyotik tedavisini çıkarmak ve belirli bir süre sonra yeniden konumlandırmak gerekebilir.

Yukarıdakilere ek olarak, yara iyileşme problemleri, vasküler veya sinir hasarı, protezin bazı bölümlerinin çıkması, protez çevresindeki kırıklar ve protezin kendisinin kırıkları gibi komplikasyonlar çok nadirdir.

Total diz protezi sonrası enfeksiyondan korunmak için ne yapılmalıdır?

Düşük olsa bile, kan dolaşımına giren bakterilerin diz protezine ulaşması ve oraya yerleşmesi ve enfeksiyona neden olma riski vardır. Onarım ameliyatından sonraki ilk iki yıl içinde diş veya idrar yolu cerrahisi yapacaksanız, önceden antibiyotik kullanmalısınız. Diş çekimi, taş temizliği ve kök kanal tedavisinden bir saat önce uygun antibiyotiklerle enfeksiyonu önlemek önemlidir. Antibiyotiklerin dozu ve süresi için lütfen ortopedistinize danışın.

Ayak bakımına da dikkat etmeniz gerekir.Ayak ve tırnak enfeksiyonu belirtileri varsa, lütfen ortopedistinize haber verin.