Diş İmplantı

Diş İmplantı

Diş İmplantı uygulanması, çeşitli nedenlerden dolayı ağız boşluğunda diş kaybı yerine yeni dişlerin değiştirilmesi gerektiğinde en iyi seçeneklerden biridir. Eksik diş veya diş ile değiştirilecek bir implant, titanyum malzemeden ve yirmili yapay kökten yapılmış silindirik bir şekil olarak tanımlanabilir. İmplant ağızdaki çene kemiğinin içine diş etlerinin altına yerleştirilir. İmplant cerrahisi, diş alanında uzun süredir başarıyla kullanılan bir cerrahi işlemdir.

Hangi Durumlarda İmplant Tedavisi Gerekir?

Diş İmplantı, gerek tek diş eksikliğinde gerek ise birden fazla dişin  olmadığı durumda başarı ile sonuçlanır . İnsanların genel olarak konuştuklarının aksine, implantların başarı oranı düşük değildir. Diş implantı cerrahisi zor bir işlem değildir. Burada önemli olan doğru doktoru ve doğru endikasyonu seçmek önermektir.

İmplant Tedavisine Nasıl Karar Verilir?

Diş hekiminiz size implant veya diğer yöntemlerle (diş köprüleri, protezler, fiberglas uygulamaları) tedavi edilmeniz gerekip gerekmediği hakkında ayrıntılı bilgi vermelidir.

Tedavi Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

Uygulaması öncesinde kaybettiğiniz dişlerin nedeni, mevcut kemiğin durumu ve ağzın genel durumu büyük öneme sahiptir. Kalan dişlerde çürük veya periodontal problemler varsa, implantın uzun vadeli başarısını da etkileyebilir. Enfeksiyon taşınma durumu varsa, tedavi edilmeli ve diş çürüğü doldurulmalı veya kanal tedavisi yapılmalıdır. Dişeti hastalığını tedavi etmek için implantlara ihtiyaç vardır. Diş eti enfeksiyonu olmasına rağmen, implantasyon önemli bir konudur ve implantın kısa sürede kaybolmasına neden olabilir.

Diş İmplant Tedavi Planı

Diş İmplantı yapılmadan önce olası sorunları ortadan kaldırmak için iyi bir planlama yapılmalıdır. Kontrol edilemeyen şeker veya diş gıcırdatma gibi problemler olduğunda, implant uygulamada sorunlar ortaya çıkacaktır. Diş hekimi, gravürün nereye yerleştirileceği ve ne kadar implant yükünün yerleştirileceği gibi bölgesel bilgi ve deneyim hakkında size bilgi verecektir.